counter

۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

آداب آلمانی 7: آبجوهای سرگشته

اینجا اینطوری نیست که وقتی گروهی میرین رستوران دسته جمعی سفارش بدین. گارسونها از تک تک سفارش میگیرن و بعد هم با تک تک افراد سر میز جداگانه حساب میکنن. یکی از درآمدهای گارسونها اینه که وقتی همه پرداخت کردن گارسونه میاد میگه 3 تا آبجو جا موند (همیشه هم مبلغ حدود 10 یورو میشه). طبیعتاً توی ایران اگه بودم تا حالا مثل هر ایرانی اصیل خشتک همچین گارسونایی رو روی سرشون کشیده بودم. چند شب پیش بود که این اتفاق باز افتاد. آمریکایی گروه به من گفت من انتظار دارم یکبار یکی از آلمانیها جواب این گارسونها رو بده چون وقتی زبون زیاد بلد نیستی این کار ساده نیست. البته اگه آلمانیها اهل جواب دادن بودن این منبع درآمد تا حالا اصلاً از بیخ و بن برچیده شده بود. در نتیجه ما خارجیها هم به احترام میزبانانمون دو یورویی از این ده یورو میپردازیم و خیلی متین سرمون رو میندازیم پایین از رستوران خارج میشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر